Mediamatika a kultúrne dedičstvo - revue o nových médiách a kultúrnom dedičstve

Permanent URI for this communityhttps://drepo.uniza.sk/handle/hdluniza/718

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Thumbnail Image
    Item
    Esteticko-antropologické aspekty filmového diela Transylvania
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2021) Orban, Karol
    Filmová hudobná dráma Transylvánia má esteticko-antropologický rozmer, ktorý sa prejavuje v zobrazení osudov hlavných hrdinov v hraničných životných situáciách súvisiacich s ľudskou biedou, vysťahovalectvom, neverou a stratenou láskou. Vo svojej kľúčovej podstate odráža život spoločenských vrstiev vo vymedzenom teréne aj s jednotlivými atribútmi – spôsob života rómskej menšiny, predsudky, povahové rozdiely postáv a pod. Typickou prednosťou filmového diela sú bravúrne umelecké výkony hereckých protagonistov, ktoré súvisia s ovládaním rómskeho jazyka a hudobno-pohybovým nadaním v podobe tanečných kreácií, či herných štýlov. Hlavným cieľom príspevku je priblížiť špecifické črty filmových postáv, vykresliť atmosféru filmového prostredia a priblížiť členov filmového štábu.
  • Thumbnail Image
    Item
    Mediálna analýza a analýza reklamných výdavkov lídrov vybraných politických strán na sociálnej sieti Facebook
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2021) Krajčovič, Peter
    Príspevok sa venuje analýze mediálnych výstupov lídrov vybraných politických strán v slovenských médiách v období pred parlamentnými voľbami v SR a analýze výdavkov na reklamu predstaviteľov týchto politických strán na sociálnej sieti Facebook. Autor porovnáva počet mediálnych výstupov podľa jednotlivých typov médií a pomocou komparatívnej analýzy porovnáva objem výdavkov na reklamu a mediálnych výstupov s počtom získaných prednostných hlasov vo voľbách.
  • Thumbnail Image
    Item
    Analýza počtu sledovateľov a reakcií na príspevky vybraných politikov na sociálnej sieti Facebook
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2021) Krajčovič, Peter
    Príspevok analyzuje profily, resp. stránky vybraných politikov na sociálnej sieti Facebook. Autor porovnáva počty sledovateľov jednotlivých profilov (stránok), vývoj počtu interakcií na príspevky, počet komentárov k príspevkom, počet zdieľaní príspevkov, vývoj počtu zdieľaní príspevkov alebo iného obsahu na profiloch (stránkach), celkový počet reakcií na príspevky alebo iný obsah na profiloch (stránkach) a vývoj počtu reakcií na príspevky alebo iný obsah na profiloch (stránkach) analyzovaných politikov.
  • Thumbnail Image
    Item
    Jak se koronavirus stal hnacím motorem online vzdělávání
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2021) Masařová, Klára; Androsch, Nela Helena
    Způsoby, kterými lze přenášet informace ke konkrétní cílové skupině jsou různé. V komunikačním procesu mezi vysílatelem informace a jejím příjemcem tvoří důležitou složku médium a specifický přístup k jeho využití. Elektronická média a s nimi spojená digitalizace představují velkou míru flexibility, kongruence a inovace v aktuální nabídce/poptávce v oblasti širokého vzdělávání. Příspěvek se zabývá vlivem a dopadem koronaviru na oblast vzdělávání a zkoumá kreativní inovativní marketingové strategie z oblasti online vzdělávání. Součástí příspěvku jsou také tři case studies zkoumající tři subjekty na trhu online vzdělávání.
  • Thumbnail Image
    Item
    Analýza mediálnych výstupov a výsledkov vyhľadávania na tému koronavírus
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2021) Krajčovič, Peter
    Príspevok sa venuje analýze mediálnych výstupov a analýze výsledkov vyhľadávania v onlinovom prostredí súvisiacich s koronavírusom. Autor porovnáva počet mediálnych výstupov v jednotlivých typoch médií, ako aj témy a kľúčové slová vyhľadávané pomocou internetového vyhľadávača počas prvej vlny pandémie COVID-19. V prípade mediálnych výstupov porovnáva aj mediálnych dopad a interakciu na sociálnych sieťach.
  • Thumbnail Image
    Item
    Pandémia a úloha médií: Neadekvátny prístup tvorcov mediálneho obsahu v čase krízy
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2021) Orlová, Dominika; Somr, Matej
    Článok rozoberá prístup tvorcov mediálneho obsahu a spôsob prijímania informácií recipientami počas dlhotrvajúcej pandémie spôsobenej vírusom SARS-CoV2-2. Identifikuje faktory ovplyvňujúce vzťah komunikátora a prijímateľa mediálneho obsahu počas krízy a snaží sa poukázať na deficity v publikovaných výstupoch. Na základe teoretických poznatkov a osobných i profesionálnych skúseností autorov s presahom na výskum „Emocionálne prežívanie mediálnych správ o pandémii Covid-19“ realizovaný Výskumným ústavom detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave, článok v závere navrhuje odporúčania pre zefektívnenie komunikácie v mediálnom priestore.
  • Thumbnail Image
    Item
    Štruktúra aktivít na jednotlivých ekonomických úrovniach z pohľadu inovácií
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2021) Loučanová, Erika
    V súčasnosti sú krajiny na celom svete v značnej miere ovplyvnené najmä pandémiou koronavírusu COVID-19, zmenami klímy a environmentálnou a sociálnou neudržateľnosťou. Na prekonanie týchto výziev sa využívajú rôzne nové technológie, postupy a procesy, prostredníctvom špecializovaných inovácií a rekonfigurácie vzťahov medzi entitami zapojenými do sociálno-technického systému zohľadňujúceho aspekty mediamatiky. Rozvíjajú sa technológie vytvárajúce nové podnikateľské prostredie alternatívnych postupov. Tento príspevok sa zaoberá štruktúrou aktivít na jednotlivých ekonomických úrovniach z pohľadu inovácií a mediamatiky.
  • Thumbnail Image
    Item
    Keď médiá znevažujú národný poklad alebo Bez jazyka a reči, niet mediálneho sveta
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2021) Somr, Matej