Pošta, Telekomunikácie a Elektronický obchod

Permanent URI for this communityhttps://drepo.uniza.sk/handle/hdluniza/54

Elektronický vedecký časopis Pošta, Telekomunikácie a Elektronický obchod je profesne a obsahovo zameraný na problematiku z oblasti poštových a telekomunikačných podnikov ako i prudko sa rozvíjajúcej oblasti elektronického obchodovania. Jeho cieľom je poskytnúť čitateľovi čo najnovšie vedecké informácie zrozumiteľnou, prístupnou formou a pomáhať k ďalšiemu vedeckému rozvoju príslušnej problematiky. Časopis by mal byť obrazom vedecko-výskumnej, vývojovej, pedagogickej činnosti a ďalších činností na trhu komunikácií a riadenia spoločnosti pri prechode na znalostnú ekonomiku.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    SPOKOJNOSŤ ZÁKAZNÍKOV S VYBRANÝMI PARAMETRAMI KVALITY SLUŽIEB SLOVENSKEJ POŠTY, A. S.
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2018) Achimská, Veronika
    This article deals with the issue of customer satisfaction with the services of the national postal operator in the Slovak Republic. The article compares two surveys of customer satisfaction with the aim of pointing to differences in the perception of the quality of postal services between ordinary and corporate customers. Finally, the article illustrates the differences in the perception of the importance of selected quality criteria of the postal services and the satisfaction assessment between these two types of customers.
  • Thumbnail Image
    Item
    OVEROVANIE DODRŽIAVANIA NORMY ČASOVEJ DOSTUPNOSTI UNIVERZÁLNEJ SLUŽBY A KOMPARÁCIA VÝSLEDKOV ZISŤOVANÍ USKUTOČNENÝCH V ROKOCH 2013, 2014 A 2016
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2016) Košťálová, Alena
    Time availability is one of the qualitative characteristics that are required for the universal postal service. The article aims to use statistical methods to determine the confidence interval for the average customer´s waiting time at the postal counter and the verification of compliance with the standards of the time availability of postal services specified in the “Requirements for the quality of postal services”.
  • Thumbnail Image
    Item
    APLIKÁCIA DIAGNOSTICKEJ METÓDY CRITICAL TO QUALITY V POŠTOVOM PODNIKU DHL EXPRESS
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2016) Možuchová, Lucia; Obermajerová, Denisa
    This paper focuses on the critical criteria to quality (CTQ) of DHL Express Slovakia services, which have to improve the quality of DHL services. Based on the primary research facts about the quality of Domestic service, which customers apperceive, were assembled. The aim of paper is to propose the practical application of CTQ method in terms of postal operator DHL Express.
https://fpedas.uniza.sk/~ks/casopis/index.htm